Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Prawda jest taka, że firma bez pozycjonowania praktycznie nie istnieje w sieci. Nie ma co ukrywać, ale zainwestowanie w tą formę promocji naszego biznesu jest nieuniknione. Nasuwa się jednak pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron? Nie da się odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie, aczkolwiek można wyszczególnić rzeczy, które wpływają na cenę takiej usługi.

Nie ma jednej, stałej kwoty za pozycjonowanie stron internetowych. Wszystko zależy od wielu czynników. Wśród nich możemy wyróżnić między innymi ilość fraz, jakie chcemy pozycjonować, a także tak zwaną trudność. Chodzi o to, jak duża jest konkurencja, która również pozycjonuje się na taką samą frazę bądź słowo kluczowe. Kolejną rzeczą jest forma współpracy oraz nasze zdolności… negocjacyjne. Przykładowo, jeśli w skład usługi będzie wchodzić duża liczba zadań możemy negocjować cenę za pozycjonowanie każdej z fraz. Należy zastanowić się nad umową. Wiele firm wymaga rocznego kontraktu. Czasami lepiej jednak wybrać umowę na czas nieokreślony z miesięcznym wypowiedzeniem. Przedsiębiorstwo wykonujące usługę będzie się starać, a my w przypadku źle wykonywanej usługi będziemy mogli z niej zrezygnować.

Pozycjonowanie, czyli tak właściwie co?

Usługa pozycjonowania, jaką oferują przedsiębiorstwa odpowiedzialne za działania SEO – takie jak https://www.kobosystem.pl/ – składa się z wielu czynników. Warto znać je wszystkie. Przede wszystkim należy zacząć od audytu witryny. Firma analizuje nasz portal zarówno pod kątem kwestii technicznych, jak i ewentualnej widoczności w sieci. Wtedy to podejmuje się przygotowania strategii kolejnych zadań, a następnie tworzy się lub edytuje treści zgodne z zasadami SEO. Należy również dodać do witryny oprogramowanie analizujące ilość wyświetleń, frazy i tym podobne systemy. W skład pozycjonowania wchodzi również linkowanie do witryny. Witryna firmowa powinna także posiadać bloga, na którym tworzyć się będzie nie tylko aktualności związane z przedsiębiorstwem, lecz także treści poradnikowe i podobne, które zainteresują czytelników, a także… roboty Google’a. W przypadku dodania kolejnych podstron firma odpowiedzialna za SEO musi zająć się kolejnymi zadaniami. Jak widać, nie da się uniwersalnie powiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Wpływa na to zbyt wiele czynników.

Czego firma odpowiedzialna za SEO nie wykonuje?

Są pewne usługi, które nie wchodzą w skład pozycjonowania. Pierwszą z nich jest na przykład tworzenie kopii zapasowej witryny. Tym zajmuje się dostawca serwera, a przynajmniej powinien. Warto zapytać o to przed zakupem danej usługi w firmie hostingowej. Kolejną rzeczą są aktualizacje CMS-a i wszystkich wtyczek, których dany system zarządzania treścią strony posiada. Oczywiście jeśli z takowego oprogramowania korzysta nasza strona, jednak zakładamy, że większość witryn wykorzystuje CMS-y. Jednym z najpopularniejszych jest na przykład WordPress, który oferuje naprawdę duże możliwości. Jeśli umowa nie zawiera takiej usługi, w skład działań nie wchodzi zakup grafik do treści, które będą pojawiać się na łamach witryny. Należy je więc zakupić indywidualnie, bądź firma odpowiedzialna za SEO będzie od nas wymagała dodatkowej płatności.

Za co można, a wręcz warto dopłacić?

Przede wszystkim jeśli chcemy, by nasza witryna była dobrze widoczna w sieci powinniśmy dopłacić za artykuły sponsorowane, które pojawią się na łamach portali branżowych. Możemy wtedy wystąpić w roli eksperta, dzięki temu budujemy sobie reputację naszej firmy. Warto również w przypadku sklepów tworzyć indywidualne, a więc unikalne treści w przypadku opisów kategorii czy produktów. Warto także na bieżąco aktualizować bloga firmowego, a tym właśnie może zająć się przedsiębiorstwo odpowiedzialne za usługi copywritingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *