Jak zdobyć stałych klientów? – skuteczny remarketing

Zdobycie stałych klientów zarówno przy prowadzeniu działalności stacjonarnie, jak i online może być nie lada wyzwaniem. Są jednak takie branże, gdzie może być to skuteczniejsze. Oczywiście produkty wartościowe, które kupuje się raz na jakiś czas mniej nadają się do stworzenia kampanii remarketingowej, choć zaoferowanie produktów komplementarnych dla osób, które dokonały konwersji w przypadku sklepu internetowego może okazać się skuteczne i spowodować pożądany rezultat w postaci ponowienia zakupów. Znacznie bardziej skuteczne może być oferowanie produktów w niszowych branżach dla pasjonatów, a także tych mainstreamowych, które przynoszą największe zyski, czyli np. branży spożywczej czy odzieżowej. Skuteczną formą zachęcenia do regularnego korzystania z usług może być również dodawanie różnych gratisów np. wody reklamowej.

Gratisy formą przyciągnięcia stałych klientów

Pewną formą uhonorowania osób, które dokonują zakupów w naszym sklepie jest dodawanie gratisów. Warto jednak takie prezenty oferować od pierwszych zakupów. Każdy lubi dostawać coś za darmo, nawet jeśli nie jest to jakaś wartościowa rzecz. W ten sposób tworzy się lepsze relacje z klientem, a od nich już tylko krok od częstszych zakupów, zwłaszcza jeśli oferuje się produkty wysokiej jakości. W przypadku firmy oferującej catering popularnej diety pudełkowej takim gratisem może być woda reklamowa. Na etykiecie może znaleźć się krótki opis firmy, a także zachęcenie do dalszego korzystania z jej usług. Może znajdować się również informacja o promocji. Na etykiecie wody reklamowej można umieścić np. kod rabatowy, który można wykorzystać w określonym czasie.

Kody rabatowe skuteczną formą pozyskania stałych odbiorców

Gratisy same w sobie mogą być czynnikiem przyciągającym klientów, a kody rabatowe mogą znajdować się nie tylko na nich, ale również na witrynach, z którymi się współpracuje bądź też na firmowym koncie na portalu społecznościowym. Nawet 10% rabat na produkty, które wydają się być zbyt drogie, a także informacja o obowiązywaniu promocji z kodami rabatowymi przez dłuższy czas stanowią skuteczny wabik dla klientów, którzy dzięki nim przez okres trwania promocji bardzo przyzwyczają się do marki, być może nawet na tyle, by kupować wartościowe produkty również w regularnych cenach.

Kampanie remarketingowe na produkty komplementarne

Zakup marynarki może skutkować pojawieniem się ofert innych marynarek na stronach partnerskich Google, jeśli firma korzysta z remarketingu. Oczywiście zamiast marynarek klientom, którzy je zakupili można wyświetlać reklamę eleganckich koszul. Kampanie remarketingowe na produkty komplementarne mogą być jednym ze sposobów na pozyskanie stałych klientów. Oczywiście pary produktów, czy kategorie muszą być dobierane we właściwy sposób. Jeśli kampania jest nieskuteczna można ją skorygować, np. skierować na inne produkty. Wielokrotne wyświetlanie reklamy znanej klientowi marki, gdzie robił wcześniej zakupy może skłonić go do ponownego odwiedzenia witryny sklepu. W celu skierowania reklamy do określonego odbiorcy wystarczy stworzyć listy remarketingowe zawierające czynności, które wykonywały na stronie osoby potencjalnie zainteresowane ofertą. Kampanię z nowościami można skierować zarówno do osób, które założyły konto, zapisały się do newslettera albo też dokonały zakupów bez rejestracji.

Kampanie promocyjne – nie tylko zniżka ale również chwytliwa reklama

Nie tylko kody rabatowe mogą być skuteczne, ale również promocje regularne, bądź tzw. okresowe wietrzenie magazynów. Im ciekawsza jest kampania promocyjna tym lepszy może być jej odbiór. Przykładem może być tu choćby reklama usług optycznych i zniżka na oprawy według wieku. Dobry pomysł na promocje może pozwolić wypromować markę i pozyskać stałych klientów.

Skuteczne działania marketingowe i remarketingowe umożliwiają zdobycie stałych klientów. Należy pamiętać, że w biznesie nic nie jest dane na zawsze, dlatego zainteresowanie należy stale podtrzymywać aktualizując swoją ofertę w oparciu o potrzeby rynku zanim zrobi to za nas konkurencja. Pojęcie stałego klienta stało się we współczesnym biznesie bardzo płynne, gdyż ze względu na mnogość oferty są osoby, które zawsze mają tendencję do spróbowania czegoś innego, nowego i potencjalnie ciekawszego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *