Budowanie wizerunku firmy w sieci – co warto wiedzieć?

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego jak ważne jest budowanie wizerunku firmy. Ale czym właściwie jest wizerunek w sieci? Najprościej rzecz ujmując, jest to obraz firmy w oczach odbiorców. Wbrew temu, co sądzą niektórzy, wcale nie jest on zupełnie niezależny od właściciela marki. Istnieje bowiem szereg sprawdzonych i skutecznych narzędzi, za pomocą których można wpływać na opinię internautów.

Estetyczna strona internetowa i ciekawy blog firmowy

Strona internetowa jest swego rodzaju wizytówką firmy w sieci. Musi więc być jak najbardziej przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Z najnowszych badań wynika, że przeciętny internauta już po około 10 sekundach potrafi ustalić, czy strona internetowa na którą trafił jest tym, czego szukał. Estetyczna i atrakcyjna dla czytelników strona www jest więc bardzo istotnym czynnikiem, który pozwala na budowanie wizerunku firmy. Jakie cechy powinna mieć dobra strona? Warto zwrócić uwagę na to, by była jak najbardziej:

  • przejrzysta i czytelna,
  • intuicyjna,
  • nowoczesna,
  • estetyczna,
  • spójna kolorystycznie,
  • zgodna z trendami.

Im bardziej profesjonalna wydaje się strona, tym lepsze wrażenie firma zrobi na internautach, a co za tym idzie- tym bardziej pozytywny będzie jej wizerunek w sieci. Trzeba przy tym pamiętać, że Internet rządzi się swoimi prawami. Dlatego warto mieć na względzie nie tylko to, czy strona jest atrakcyjna dla użytkowników, ale też to, czy łatwo będą mogli na nią trafić. Pozycjonowanie strony www jest niezbędne, by marka zaistniała w świadomości internautów. Zazwyczaj najlepiej powierzyć działania marketingowe sprawdzonej i doświadczonej agencji. Specjaliści profesjonalnie zadbają o to, by witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

W budowaniu pozytywnego wizerunku firmy ogromnie może pomóc prowadzenie bloga firmowego. W publikowanych na blogu treściach przedsiębiorca może przedstawić wartości, które przyświecają firmie, a to pozwoli odbiorcom się z nią utożsamić. Jeśli użytkownicy będą mogli poznać firmę niejako „od podszewki”, szybciej się do niej przekonają. Poza tym blog firmowy daje możliwość zbudowania pewnej społeczności wokół marki, która może przerodzić się w grupę klientów regularnie powracających na stronę.

Skuteczny marketing internetowy

Marketing internetowy to bardzo szerokie pojęcie. Warto jednak poznać jego podstawowe założenia i wykorzystywane narzędzia, ponieważ skuteczny marketing to jeden z głównych sposobów na budowanie wizerunku firmy w Internecie. Dziedzina ta cały czas się rozwija, a raz po raz wymyślane są nowe strategie marketingowe. Działania reklamowe w sieci obejmują nie tylko wyszukiwarki internetowe, ale także portale społecznościowe i aplikacje mobilne. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na różne metody marketingu w zależności od tego, co pragną osiągnąć i jakim budżetem dysponują. Aby stworzyć określony wizerunek w sieci agencje reklamowe proponują między innymi buzz marketing, social media marketing, e-mail marketing, a także marketing szeptany. Prowadzenie skutecznej strategii reklamowej wymaga sporej wiedzy i umiejętności, dlatego najlepiej zwrócić się po pomoc do agencji specjalizującej się w działaniach PR-owych. Agencja iWizerunek zajmuje się ochroną i budowaniem wizerunku w Internecie. Oferuje także doradztwo marketingowe oraz monitoring opinii w sieci. Bogata oferta dostępnych działań marketingowych pozwala firmie pozyskać odpowiedni ruch na stronie i zbudować atrakcyjny wizerunek w sieci, co bezpośrednio przełoży się na zyski przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *