Reklama sięga chętnie po nowe zdobycze technologiczne. Dość powiedzieć, że duża część reklamowego rynku przeniosła się w obecnych czasach do sieci internetowej, która ma już o wielu więcej użytkowników niż chociażby telewizja. Skuteczność działań marketingowych realizowanych tym kanałem jest zatem bardzo wysoka. Okazuje się jednakże, że jeden z najprostszych i znanych od lat sposobów reklamy wciąż jest skuteczny.
Ulotką w klienta
Roznoszenie ulotek jako sposób dotarcia z treścią reklamową do potencjalnych klientów zaczęło być wykorzystywane dziesiątki lat temu w krajach zachodnich, skąd rozpowszechniło się na cały świat. Wzorem, z jakiego zaczerpnięto inspiracje byli z pewnością roznosiciele gazet, charakterystyczni dla krajobrazu miast w czasach międzywojennych. Inteligentna nachalność, jaką charakteryzuje się ta metoda, okazuje się wciąż skuteczna.
Za pośrednictwem ulotki bowiem naniesiona na niej treść trafia wprost do rąk osoby, która po jej przeczytaniu może stać się klientem reklamowanego podmiotu. I często tak właśnie się zdarza, bowiem część kilka procent roznoszonych ulotek trafia do rąk osób, które w danym okresie poszukują właśnie usługi lub produktu, którym poświęcona jest treść ulotki.
Roznoszenie w kilku formach
Mieszkańcy bloków roznoszenie ulotek kojarzą przede wszystkim z licznymi, kolorowymi kartkami, jakie codziennie zmuszeni są wyciągać ze swoich skrzynek pocztowych. Na wrzucaniu ulotek wraz z korespondencją polega bowiem jedna z metod ich rozpowszechniania, do czego wykorzystywani są chociażby listonosze.
Druga z częściej stosowanych metod polega na rozdawaniu ulotek w miejscach dużego zagęszczenia ruchu pieszego, np. w sąsiedztwie przystanków komunikacyjnych, przejść dla pieszych, czy też obok instytucji użyteczności publicznej. Choć ulotki tą drogą trafiają do dużej części przemieszczających się w takich miejscach osób, to z ich treścią zapoznają się jedynie osoby zainteresowane daną tematyką Zazwyczaj jednakże osoby takie stają się klientami reklamowanej firmy..
Ulotki często są także wykładane w lokalizacjach, w których przewija się dużo osób, chociażby w przychodniach, poczekalniach, czy też w sklepach. Tam do ręki biorą je prawie wyłącznie osoby zainteresowane reklamowaną treścią, a co za tym idzie duży odsetek z nich sięga potem po reklamowane produkty lub usługi.