Reklamy w kinie sposobem na skuteczną promocję

Podejmując działania marketingowe każda firma nastawiona jest na uzyskanie możliwie najlepszych wyników promocji. W przypadku dynamicznie zmieniającego się rynku i stale rozwijającej się konkurencji nie ma pewnych strategii reklamowych. Można jednak zadbać o to, by wyraźnie zwiększyć szanse na efektywność działań promocyjnych poprzez targetowanie właściwej grupy docelowej, zmaksymalizowanie mocy perswazji reklamy oraz możliwie dokładne mierzenie zasięgu kampanii. W tym względzie, reklama w kinie okazuje się atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych spotów telewizyjnych, a ze względu na szczególne warunki emisyjne lepiej zapada w pamięć odbiorcom.

Dotarcie do właściwej grupy docelowej i dokładna mierzalność zasięgu

Czasy, w których nie było właściwych narzędzi pozwalających mierzyć skuteczność działań promujących produkty czy usługi firm, minęły bezpowrotnie. Dziś wiemy, że opierając się na analizie danych można z powodzeniem wyliczyć współczynnik ROI (zwrotu z inwestycji). Nadal jednak mnogość kanałów dystrybuujących treści reklamowe może budzić wątpliwości ze względu na różną efektywność działań. Kluczową kwestią staje się właściwe rozpoznanie grupy docelowej odbiorców i dotarcie do niej. Reklama kinowa w tym właśnie względzie wyróżnia się na tle promocji radiowej czy telewizyjnej. O ile media takie jak radio czy telewizja bazują na szacunkowych danych, o tyle odbiorców kinowych można dokładnie policzyć i zweryfikować. Ten aspekt pozwala nie tylko łatwo dotrzeć do wybranej grupy docelowej podczas emisji reklamy w kinie, ale również precyzyjnie zmierzyć liczebność targetowanej grupy (choćby poprzez ilość sprzedanych na dany seans biletów).

Szczególne warunki sprzyjające maksymalizacji tzw. efektywnego dotarcia

Jednak skuteczność promocji nie tylko warunkuje odpowiednia segmentacja grupy docelowej i dopasowanie treści do odbiorców. O efektowności działań marketingowych zwykle przesądza ich wpływ na odbiorców. Czy reklama zaciekawi oglądającego? Czy zapadnie mu w pamięć i wzbudzi pozytywne skojarzenia z promowanymi produktami lub usługami? Jeśli tak, to firma zyskuje potencjalnego klienta, gdyż ten, kiedy będzie miał potrzebę konsumencką zgodną z ofertą reklamowanej firmy, zwróci się w kierunku marki, którą zna i z którą posiada pozytywne skojarzenia. Reklama w kinie ze względu na wysoką zapamiętywalność treści przez odbiorców wyraźnie przewyższa promocję telewizyjną. Dzięki szczególnym warunkom panującym w kinie, spoty reklamowe zapadają widzom w pamięć już podczas pierwszej emisji. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, kino kojarzone jest niemal jednoznacznie z rozrywką, a zatem automatycznie wzbudza pozytywne nastawienie widza. Po drugie, emisja reklamy następuje w wysoce perswazyjnych warunkach środowiskowych wyostrzających zmysły widzów i eliminujących czynniki rozpraszające. Zaciemnione pomieszczenie, a w nim duży ekran skupiający wzrok widza oraz profesjonalne, odpowiednio zaaranżowane nagłośnienie sprawiają, że koncentracja odbiorcy jest w pełni skierowana na treści płynące z ekranu.

Poszukując efektywnego medium promocji produktów czy usług warto więc rozważyć współpracę z profesjonalnym brokerem reklamy kinowej jak np. Multikinomedia (http://www.multikinomedia.pl/) oraz emisję reklamy w kinie, gdyż nie tylko pozwala ona na precyzyjne i w pełni mierzalne dotarcie do grupy docelowej (np. dzięki zorganizowaniu promocji lokalnie działającej firmy w pobliskim kinie), ale również znacząco wyróżnia się pod względem siły perswazji wywieranej na odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *