Jak zaaranżować biuro dla pracowników?

Podpisałeś umowę o wynajem powierzchni biurowej z profesjonalnym najemcą? Brawo! Teraz czas na odpowiednią aranżację. Wsłuchując się w rady ekspertów i kierując się wskazówkami pracowników, powinieneś stworzyć przestrzeń, w której Ty i Twoja kadra, przyjemnie spędzą większość swojego czasu. Pamiętaj, że odpowiednie warunki pracy wiążą się z poprawą jej efektywności oraz podejścia do obowiązków i Twojej osoby. Zapraszamy do zapoznania się z tekstem, z którego dowiesz się kilku niezbędnych informacji związanych z aranżacją biura. Do dzieła!

Pamiętaj o pracownikach!

Opierając się o badania przeprowadzone przez portal Puls Pracy, możemy dowiedzieć się, że 60% pracowników nie jest zadowolonych ze swojego miejsca pracy, natomiast 30% ma neutralny stosunek. Jak nietrudno się domyślić najbardziej niezadowoleni byli pracownicy popularnych open space. W tym wypadku nie ma się czemu dziwić. Ścisk i praca w odległości kilku centymetrów od innego monitora może powodować dyskomfort i uczucie klaustrofobii.

Z tego względu, jeżeli planujesz ulokować swoich pracowników w przestrzeni open space, powinieneś w szczególności zwrócić uwagę na odpowiednią aranżację tego miejsca. Kluczowym elementem jest uniknięcie bałaganu i stworzenie każdemu pracownikowi własnej strefy komfortu z osobnym miejscem na komputer, dokumenty czy zdjęcie żony. Dodatkowo zadbaj o jakość powietrza (wentylacja, klimatyzacja, ogrzewanie) i dostęp do odpowiedniej ilości światła (rolety, żaluzje, verticale). Niezbędna jest również prawidłowa akustyka pomieszczenia i elementy zielone takie jak kwiaty i roślinność. Kwestia lokalizacji biura zależy w dużej mierze od posiadanych przez Ciebie funduszy, niemniej wygoda związana z szybkim dostępem do poczty, restauracji czy stacji metra może być kluczowa.

Pomieszczenia

Wszystkie wymienione kwestie są niezwykle istotne, ale nie możesz zapomnieć o odpowiednim układzie pomieszczeń związanych z aranżacją biura. Firmy zajmujące się wynajmem przestrzeni biurowych, pozwalają najczęściej na własne modyfikacje. Po pierwsze oddziel salę konferencyjną od open space. Unikniesz w ten sposób sytuacji, w której klient ze względu na hałas nie będzie mógł skupić się na podpisywanej umowie.

W drugiej kolejności pomyśl o pracownikach. Dostęp do łazienki, drukarki czy kuchni nie powinien być utrudniony i prowadzić przez setki pomieszczeń. Lokując wszystkie elementy blisko siebie, będziesz pewien, że pracownicy nie muszą tracić czasu na przemieszczanie się po biurze i przerywać pracy. Korzyść dla obu stron!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *