Większość początkujących przedsiębiorców ma dość powszechny problem: jak zdobyć klientów dla firmy, jak reklamować firmę w internecie? Czy wybrać Google Ads czy może pozycjonowanie w wynikach organicznych wyszukiwarki? A może reklama na Facebooku lub jeszcze coś innego?
Zanim zaczniesz reklamować firmę, przygotuj się na poważniejszy problem niż generowanie ruchu
Tym problemem jest fakt, że większość osób, które trafią na Twoją stronę www lub sklep, nic od Ciebie nie kupi. Bez względu na to, jak dobrą kampanię reklamową stworzysz. Bez względu na to, czy będzie to reklama w Google, na Facebooku czy gdzie indziej. Po prostu: część internautów nie kupi. Znaczna część.
źródło: https://stronyireszta.pl/jak-reklamowac-firme-internecie
Możesz z tym zrobić właściwie tylko jedną rzecz: postarać się, aby kupiło jak najwięcej osób.
Jak sprawić, żeby reklama w internecie zdobyła więcej klientów?
Jeśli już od jakiegoś czasu dowiadujesz się, jak reklamować firmę w Internecie, to pewnie wiesz, że dla większości firm polecane jest prowadzenie newslettera lub innej formy budowania listy osób (potencjalnie) zainteresowanych Twoją ofertą.
To jedna z rzeczy, które sprawią, że twoje kampanie reklamowe będą dużo skuteczniejsze: zapewnij sobie dłuższy kontakt z internautami, zapisz ich na listę.
Budowanie listy to nie jest typowa forma reklamy w internecie; musisz najpierw wesprzeć ją innym sposobem na generowanie ruchu, aby ktokolwiek w ogóle dowiedział się, że może się u Ciebie zapisać na listę. Dopiero gdy ta lista powstanie, zamienia się w Twoje niezależne od nikogo medium reklamowe.
Jak reklamować firmę zanim internauci zapiszą się na listę?
No właśnie – w takim razie jak wygenerować ruch potencjalnych klientów na Twojej stronie www? Oto kilka pomysłów na reklamę:
Reklama w Google Ads
Płatny system reklamowy Google jest jedną z najpopularniejszych form reklamy internecie. Umożliwia szybkie uruchomienie kampanii promocyjnej, a także dokładne mierzenie efektów – i budżetu. Możesz wybrać, na jakie frazy mają się pojawiać Twoje boksy reklamowe, czyli do jakich ludzi dotrzesz ze swoim komunikatem.
Reklama w Mapach Google
Reklama po części bezpłatna (do Map możesz dodać firmę w dowolnej chwili i nie zapłacisz a to ani złotówki), a jeśli chcesz wyróżnić swój wpis na mapach – możesz to zrobić za opłatą.
Świetna forma reklamy w internecie zwłaszcza dla firm lokalnych, które są przypisane do konkretnego miejsca i chcą docierać ze swoją ofertą do osób szukających konkretnych ofert w pobliżu swojego miejsca pobytu (niekoniecznie w pobliżu miejsca zamieszkania, bo np. turyści też chętnie korzystają z Map, aby znaleźć firmy w miejscu, które odwiedzają).
Reklama w organicznych wynikach wyszukiwania Google
Pod Mapami i płatnymi boksami reklamowymi wyszukiwarka Google wyświetla tak zwane „organiczne” wyniki wyszukiwania. „Organiczne” wziąłem w cudzysłów, ponieważ w większości branż firmy celowo i świadomie zawyżają pozycje swojej strony www czy sklepu internetowego. Pozycjonowanie stron, bo o nim mowa, to sposób na wygenerowanie ruchu z wyszukiwarki bez płacenia za obecność w boksach reklamowych.
Na efekty pozycjonowania czeka się zwykle dłużej niż na pojawienie się w Google Ads, ale ma to też swoje plusy:
- Konkurencja nie „przeskoczy” Twojej firmy z dnia na dzień
- Gdy Twój serwis jest już wypozycjonowany, generuje stałe odwiedziny internautów-potencjalnych klientów Twojej firmy
W praktyce ruch z pozycjonowania jest często łączony z reklamą w systemie Google Ads.
Reklama na Facebooku
Facebook również oferuje rozbudowany (czytaj: dający bardzo duże możliwości) system reklamowy. Może on być albo uzupełnieniem form reklamy w wyszukiwarce, albo niezależnym źródłem ruchu w serwisie. A ponieważ Instagram również należy do Facebooka, to w tym serwisie również możesz znajdować klientów.
Podsumowanie
Jak widzisz, nie ma jednej odpowiedzi na pytanie „jak reklamować firmę w internecie”. Każda firma musi przetestować różne formy reklamy i wybrać te, które w jej przypadku najlepiej się sprawdzają.