Wykorzystanie druku 3D w reklamie – poznaj możliwości

Druk 3D, nowoczesny proces produkcji elementów o różnym kształcie i zastosowaniu, to technologia, która szybko ewoluuje i wciąż poszerza swoje możliwości. Szeroki wybór materiałów eksploatacyjnych sprawia, że druki 3D są wykorzystywane w różnych branżach, m.in. w reklamie.

Druk 3D – technologia przyszłości

Drukowanie przestrzenne to nowatorska technologia, która oferuje wiele możliwości wykorzystania w wielu branżach. Proces działania trójwymiarowych urządzeń bazuje na wydruku stworzonego komputerowo. Najpierw służyła do tworzenia prototypów urządzeń, szybko jednak poszerzyła swoje zastosowanie.

Drukowanie 3D ma wiele zalet – to metoda bezstratna, szybka i wygodna, oferująca szerokie spektrum możliwości. Wykorzystywane jest w wielu branżach, m.in. medycynie, motoryzacji, odlewnictwie, budownictwie i architekturze, produkcji, przemyśle spożywczym, maszynowym, a także reklamie.

Fabryka we własnym domu lub firmie

Technologia szybkiego prototypowania pozwala urządzić fabrykę we własnym domu lub firmie. Wystarczy drukarka 3D o dobrych parametrach, aby móc wykorzystywać swoją kreatywność w pełni. Można wydrukować dowolny element, np. różne rodzaje figurek i gadżetów, ale i stojaki reklamowe.

Urządzenia w trójwymiarze pozwalają na rozmaite innowacje, a dobrze wykorzystana przestrzeń reklamowa – firma, targi, konferencje itd. – to podstawa skuteczności każdej kampanii. Reklama wykorzystująca druk 3D daje gwarancję zaintrygowania.

Szyldy, billboardy, napisy, drukowane w 3D elementy

Nowoczesne rozwiązania trzeba odpowiednio dopasować do specyfiki danej branży, gdyż możliwości wykorzystania technologii 3D są bardzo szerokie. Na drukarce przestrzennej można stworzyć m.in. wyróżniające się wizytówki, a także grafiki na szyldy, billboardy, banery reklamowe czy stojaki wykorzystywane na imprezach targowych itd.

Czym są filamenty i jakie dają możliwości?

3D filamenty do drukarki występują w wielu rodzajach. Wybór konkretnego z nich decyduje o jakości efektu końcowego. Na rynku można znaleźć szeroki wybór tego typu tworzyw. W branży reklamowej sprawdzą się wytrzymałe rodzaje, m.in. filamenty ABS, HIPS, PETG, PLA. Warto wiedzieć, że każdy ma swoje zalety i wady.

Przed wyborem konkretnego trzeba wziąć pod uwagę także rodzaj drukarki, temperaturę, w której może pracować, nasze potrzeby i oczekiwania względem wytrzymałości, przeznaczenie wytwarzanego modelu itd.

Filament HIPS, ABS czy PLA zapewnia precyzyjne wydruki bardzo dobrej jakości. Cechuje je duża łatwość drukowania, a także szerokie zastosowanie w branży reklamowej. Występują w różnych kolorach i można na nich realizować różne projekty. Służą m.in. do wydruku gadżetów marketingowych, m.in. stojaków, breloków itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *