Sieć afiliacyjna – dodatkowe źródło dochodu!

Wbrew obiegowej opinii afiliacja wcale nie stanowi zupełnie nowego pojęcia. To od dawna znany sposób na łatwe zarabianie pieniędzy w sieci, jednak dopiero od niedawna zyskuje coraz większą popularność. Warto zatem wiedzieć czym jest afiliacja, jakie są jej zalety oraz wady, a także czy jest to opłacalny biznes, w który opłacalne jest się angażować.

Czym jest afiliacja?

W oparciu o definicję afiliacja jest to termin z pogranicza informatyki oraz IT i marketingu. Jest to innowatorski i nowoczesny sposób zarabiania pieniędzy z domu lub dowolnego miejsca na ziemi. Polega on na opisaniu oraz wstawieniu produktu lub usługi wybranej marki na stronę internetową oraz przedstawienie jej w jak najlepszym świetle. Po kliknięciu, zapoznaniu się oraz skorzystaniu z przedstawionej oferty przez użytkownika danej strony internetowej bloger/ka otrzymuje wynagrodzenie po przeprowadzonej transakcji.

Dla przykładu prowadząc własnego bloga podróżniczego można zareklamować na przykład usługi biura podróży lub wybrany hotel. Użytkownik, który skorzysta z danej strony internetowej zauważy informacje na temat wybranego produktu lub usługi. Jeśli wydaje się ona dla niego atrakcyjna i skorzysta z niej, wówczas osoba odpowiedzialna za daną stronę internetową otrzymuje wynagrodzenie w zamian za odpowiednie reklamowanie usług danej firmy. np. podróżniczych lub hotelarskich.

Czym jest sieć afiliacyjna?

W oparciu o powyższe informacje można stwierdzić, iż sieć afiliacyjna to nic innego jak grupa (zbiorowość) pośredników pomiędzy reklamodawcami a wydawcami. Pod pojęciem reklamodawcy można rozumieć firmę, która chce wypromować w wybranych miejscach w sieci swoje produkty i usługi. Z kolei wydawcą nazywa się osobę lub grupę osób, które posiada własne miejsce w sieci (stronę lub sklep internetowy), gdzie taki produkt można zareklamować.

Pod pojęciem sieci afiliacyjnej można rozumieć bazę danych wybranych osób, które prowadzą własne blogi lub sklepy internetowe w wybranej branży. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla konkretnych grup reklamodawców. Zamiast szukać odpowiednich wydawców w sieci i social media mogą oni bezpośrednio skontaktować się z wybranymi osobami, które prowadzą blogi, strony czy też sklepy internetowe. Dzięki temu wzrasta szansa, iż konkretny produkt lub usługę zobaczy większa grupa osób zainteresowana wybraną tematyką na przykład podróżniczą lub kulinarną.

Dla kogo przeznaczona jest sieć afiliacyjna?

Tak naprawdę nie ma ograniczeń jeśli chodzi o dołączenie do sieci afiliacyjnej w wybranej grupie docelowej. Sieć afiliacyjna przeznaczona jest dla każdej osoby. która prowadzi swoją stronę internetową, sklep internetowy czy ogólnie wiąże swoją profesję z Internetem. Jest to bardzo prosty i dobry dla każdego sposób na dodatkowe dorobienie sobie do miesięcznej pensji, a dla bardziej wprawionych użytkowników możliwość stałego utrzymywania się w taki sposób.

Warto również nadmienić, iż im bardziej popularna i częściej odwiedzana strona internetowa tym większa szansa, iż więcej nowych użytkowników skorzysta z danej strony internetowej lub bloga. Dzięki temu warto dbać o odpowiedni wygląd swojej strony internetowej lub sklepu internetowego. Im większa popularność umieszczanych tam wpisów oraz artykułów tym proporcjonalnie większa szansa na zachęcenie odwiedzających do skorzystania z produktów i usług umieszczanych tam przez reklamodawców.

Wady i zalety sieci afiliacyjnej

Wielu internautów bez problemu wymienia wiele zalet bycia częścią sieci afiliacyjnej. Do największych zalet sieci afiliacyjnej można zaliczyć:

  • możliwość reklamowania wielu brandów w tym samym momencie – najczęściej wymienioną przez członków sieci afiliacyjnej zaletą jest fakt, iż mogą oni jednocześnie umieszczać reklamy produktów i usług wielu brandów jednocześnie. To pozwala na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów, a w konsekwencji większe zyski zarówno dla reklamodawców jak i dla wydawców;
  • możliwość zlecenie szukania reklamodawców innym podmiotom – w myśl zasady w grupie zawsze raźniej sieć afiliacyjna daje duże możliwości zdobycia nowych kontaktów. Dzięki temu nie trzeba koniecznie samodzielnie szukać reklamodawców a wystarczy kontakt z innymi członkami sieci afiliacyjnej, by zyskać nowych reklamodawców. Pojęcie to określane jest jako networking i służy zbudowaniu długoterminowych relacji pomiędzy członkami sieci afiliacyjnej;
  • szybsze zarobki – mając możliwość reklamowania wielu brandów jednocześnie można znacznie szybciej uzbierać minimalny próg do wypłaty. Dzięki temu można znacznie szybciej zarabiać większe pieniądze co z kolei przekłada się na wzrost motywacji do dbania oraz uaktualniania swojej strony internetowej i sklepu internetowego.

Jednak pomimo wielu zalet korzystania z sieci afiliacyjnej wiele osób stwierdza negatywne efekty korzystania z sieci afiliacyjnej. Główną wadą jest fakt, iż pomimo łatwej możliwości pozyskania klientów oraz zarobków wciąż jest bardzo wąskie grono reklamodawców zdecydowanych na ten rodzaj współpracy. Ponadto, większość reklamodawców oferuje bardzo małe wynagrodzenia za kliknięcie. Zwykle jest to poniżej 1-2 złotych za jedno kliknięcie, przez co aby zarobić wysokie stawki należy nieustannie aktualizować i reklamować wybrane produkty oraz usługi powiązanych marek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *