Na czym polega proces planowania mediów?

Reklama jest podstawą każdego biznesu. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, powinniśmy stworzyć właściwą strategię marketingową, która sprawdzi się w naszej branży. Oprócz działań prowadzonych w Sieci, nie należy zapominać także o reklamie tradycyjnej.

W kilku krokach

Planowanie mediów to dość skomplikowany proces. Rozpoczyna się od ustalenia celów marketingowych. Co to oznacza? Powinniśmy ustalić to, na czym najbardziej nam zależy. Może być to zwiększenie rozpoznawalności marki bądź wpływ na sprzedaż naszych produktów. Ustalenia te pozwolą podjąć dalsze kroki. To od nich bowiem zależy, gdzie i z jakim natężeniem pokażemy nasze komunikaty. Szczególnie na początku ważne jest, by komunikat pojawiał się możliwie często, wraz z upływem czasu częstotliwość możemy częściowo zmniejszać.

Wybór odpowiedniego mediów jest równie ważny jak określenie celów. Nadal najczęściej wybieranym medium tradycyjnym jest oczywiście telewizja. Ma ogromne zasięgi oraz trafia do wielu grup docelowych. Dzięki różnorodności kanałów telewizyjnych bez problemu wybierzemy te, które najbardziej pasują tematycznie do naszego komunikatu. Co ważne wykorzystując to medium możemy korzystać z różnych form przekazów. Reklama, którą widujemy w przerwach między blokami programowymi to nie wszystko. Równie popularne są billboardy sponsorskie. Te możemy wyświetlać w różnych pasmach programowych. Bez wątpienia najbardziej korzystny jest tak zwany prime time, czyli programy nadawane późnym popołudniem oraz wieczorem.

Nieco rzadziej korzysta się z radia i prasy. Ich zasięg może wydawać się nieco mniejszy, ale w niektórych branżach jest niezwykle skuteczny. Warto na przykład skupić się na pismach branżowych. Wybierając je mamy pewność, że docieramy do właściwej grupy osób.

Mierzalne wyniki

Planowanie mediów nie ogranicza się jedynie do zaplanowania kampanii i kupienia odpowiednich nośników. Wyniki, które uzyskamy należy dokładnie przenalizować. Najważniejsze są oczywiście częstotliwość, zasięg i tak zwane GRP, czyli Gross Rating Points.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *