Na czym polega proces planowania marketingowego?

Duża część właścicieli firm nie ma predyspozycji do planowania marketingowego. Wynika to z faktu, że założyli je, ponieważ byli świetnymi specjalistami w swojej dziedzinie. Niestety bycie mistrzem obszarowym nie jest tożsame z posiadaniem wiedzy i doświadczenia wymaganego do skutecznego planowania marketingowego. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się czym jest planowanie marketingowe i dlaczego jest tak istotne.

Czym właściwie jest planowanie marketingowe? Planowanie marketingowe jest procesem zmierzającym do ustalenia celów marketingowych i sformułowania planów ich osiągniecia.

Planowanie marketingowe jest istotne. Dlaczego?

Dzięki analizie bilansu kosztów i potencjalnych zysków, ryzyka, oraz analizie działań, które prowadzone były wcześniej jak i działań naszej konkurencji, jesteśmy w stanie uniknąć zbędnych i błędnych działań, oraz oszacować, czy wybrane przez nas metody dotarcia do klienta są odpowiednie

W czasie realizacji procesu planowania marketingowego bardzo ważnym krokiem jest analiza zachowań stałych klientów, którzy już korzystali z naszych usług lub produktów. Będzie to łatwe do wykonania, jeżeli nasza firma posiada system CRM, gdzie w sposób automatyczny zapisywane są dane niezbędne na etapie planowania marketingowego. Bezproblemowy dostęp do tych informacji umożliwia ich późniejszą analizę. Jeśli chodzi zaś o analizę działań naszej konkurencji – należy dokonać szczegółowego researchu.

Dla niedoświadczonych przedsiębiorców planowanie marketingowe może być wyjątkowo trudne i niezrozumiałe. Polecamy więc zastanowić się czy zatrudnienie zewnętrznej firmy lub freelancera z doświadczeniem nie byłoby lepszym wyjściem. Jeżeli jednak firmie zależy na tym, aby proces odbywał się wewnętrznie, polecamy zatrudnienie doświadczonej osoby.

Na czym polega proces planowania marketingowego?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *