Jaki CRM wybrać dla firmy?

System CRM to najlepszy przyjaciel każdego nowoczesnego przedsiębiorcy, dlatego zawsze powinien on towarzyszyć rozwijającej się działalności gospodarczej. Większość doradców biznesowych wyraźnie zaznacza jednak, że wybór w tej kwestii nie może być dokonany pochopnie, ponieważ ma bardzo duże przełożenie na późniejsze funkcjonowanie naszej firmy. Z racji, że CRM w ostatnich latach znacznie zyskało na popularności, można napotkać się na liczne oferty związane z tego typu usługami. Różnią się one zakresem prezentowanych nam informacji, a także ceną czy ilością dodatkowych funkcji. To oczywiste, że nie każda z tych opcji spełni nasze oczekiwania, dlatego przed dokonaniem wyboru, zawsze należy wgłębić się w detale zapewnianej nam usługi, a także warunki umowy, na które będziemy musieli się zgodzić.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Specjaliści z branży, jak producent rozwiązań dla biznesu baseline.pl zazwyczaj podają kilka ogólnych wyznaczników, którymi powinno się kierować podczas poszukiwania dobrej oferty związanej z systemem CRM.

W skład ten wchodzą, między innymi:

  • Łatwość obsługi aplikacji
  • Zakres gromadzonych danych
  • Opłaty związane z obsługą
  • Ilość dostępnych funkcji
  • Opinie innych firm

Rzecz jasna, nie można zapomnieć także o swoich własnych, indywidualnych potrzebach. Mała firma posiada zupełnie odmienne wymagania od dużego, korporacyjnego giganta, co znajduje swoje przełożenie w optymalnym rozwiązaniu CRM. Aby upewnić się, że system ten dobrze się sprawdzi, warto jest poszukać recenzji wystawianych przez pozostałe firmy, które zdecydowały się na dany model. Jeśli dana marka operuje w podobnej branży co my, to można jej sytuację potraktować analogicznie do naszej. Badania rynku wykazują, że system CRM, który został prawidłowo dopasowany do określonego biznesu, funkcjonuje o wiele efektywniej niż w swojej standardowej formie.

Wielu usługodawców swoją ofertę buduje właśnie na szerokich opcjach personalizacji CRM. Co prawda, pakiety tego typu mogą wiązać się z podwyższonymi kosztami, lecz w ogólnym rozrachunku często wypadają znacznie lepiej, przynosząc firmie na tyle wysokie zyski, że cena systemu jest praktycznie zniwelowana. Przedsiębiorstwa zajmujące wysokie miejsca w rynkowych rankingach często korzystają właśnie z tego typu systemów, starając się osiągnąć pełen potencjał CRM – jeśli nas na to stać, warto jest podążać ich śladami.

Jak dostosować CRM do własnych potrzeb?

Optymalizując system CRM względem własnej firmy, dużo zależy właśnie od nas, a nie usługodawcy. Nawet podstawowe oferty są dość zróżnicowane – wystarczy zapoznać się z dołączonymi do nich aplikacjami. Jeśli dopiero wprowadzamy CRM do swojego biznesu, dobrym pomysłem jest zainwestowanie w prosty i czytelny interfejs, który pozwoli nam komfortowo zarządzać udostępnionymi danymi. Ankiety przeprowadzone wśród zwolenników CRM jednoznacznie wskazują na to, że łatwość obsługi systemu jest jedną z kluczowych cech, którą powinno się w tej kwestii brać pod uwagę. Wiele z dostępnych aplikacji pozwala na pewien zakres personalizacji, dlatego warto jest poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z ich możliwościami – w razie potrzeby można także zaczerpnąć wiedzy od samego usługodawcy, który z pewnością poinformuje nas o dodatkowych opcjach dostępnych w ramach użytkowania systemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *