Jak zaprojektować ulotkę, która nie trafi od razu do kosza?

W działaniach promocyjnych często wykorzystywane są tradycyjne nośniki informujące klientów o oferowanych przez daną firmę usługach lub produktach. Efektowna ulotka stanowi świetny nośnik mogący wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. Warto wiedzieć, czym kierować się przy tworzeniu nośnika.

Podstawowe zasady

Projekt powinien przyciągać uwagę odbiorcy dzięki odpowiedniemu ułożeniu poszczególnych elementów. Warto pamiętać, by najważniejszy content wyróżnić za pomocą kolorystyki, która wyróżniałaby informację na tle pozostałych komponentów ulotki. Należy jednak pamiętać o zasadzie czytelności i koherentności całego projektu. W przypadku zastosowania dużej ilości barw odbiór contentu umieszczonego na ulotce może zostać zaburzony. Warto pamiętać, by podpisy umieszczone pod zdjęciami dopełniały przekaz grafiki. Nie warto stosować banalnych i oczywistych opisów. Taka ulotka może bowiem zostać odebrana jako infantylny projekt. Na druku warto umieścić krótkie, proste zdania. Wieloczłonowe konstrukcje zniechęcają bowiem odbiorcę do zapoznania się z całym contentem.

Forma

Tworząc ulotkę, warto zastanowić nad wyborem odpowiedniego druku. W ofercie firm znaleźć można bowiem wyroby złocone, srebrzane, produkty z lakierem UV 3D lub perforacją. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Druk należy więc dostosować do własnego zapotrzebowania. Warto pamiętać o wyborze odpowiedniego rodzaju powierzchni. Matowe ulotki pochłaniają światło, dlatego stosuje się je m.in. w przypadku promocji na imprezach plenerowych. Odczytanie umieszczonego contentu nie jest bowiem trudne. Papier syntetyczny wyróżnia duża odporność na niekorzystne oddziaływanie środowiska zewnętrznego. Błyszczące powierzchnie gwarantują odpowiednie nasycenie użytych kolorów. Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania warto wziąć pod uwagę formę ulotki. Druki mogą być bowiem jedno- lub dwustronne. W przypadku większej powierzchni można umieścić sporo informacji o produkcie.

Ulotki stanowią tradycyjne odpowiedniki promocyjnych nośników wykorzystywanych na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Warto więc skorzystać z oferty drukarni dostępnej na stronie internetowej https://chroma.pl/pl, by stworzyć ciekawy i oryginalny projekt.

Jak zaprojektować ulotkę, która nie trafi od razu do kosza?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *