Jak założyć i prowadzić żeglarski sklep internetowy?

Żeglarstwo zyskuje na popularności. Dzieje się tak głównie dzięki temu, że wyczarterowanie żaglówki czy jachtu nie jest już nieosiągalne finansowo dla wielu osób, a zaplecze, jakie miejscowości turystyczne oferują żeglarzom, jest coraz doskonalsze.

Gdzie otwierać sklep?

Otwieranie sklepu w tych miejscowościach, może być jednak biznesowo ryzykowne, ponieważ żeglarze już zwykle przyjeżdżają ze skompletowanym wyposażeniem, a charakter całej działalności jest wyłącznie sezonowy. Wysoki sezon to raptem kilka miesięcy między majem a wrześniem. Dużo lepszym pomysłem jest internetowy sklep żeglarski. Ponieważ niewiele jest naprawdę profesjonalnych sklepów żeglarskich, atutem będzie towarzyszący mu blog z poradami oraz fachowe porady indywidualne, na przykład w postaci czatu. Aby zminimalizować ryzyko sezonowości sprzedaży, warto wzbogacić asortyment o produkty całoroczne, jak na przykład akcesoria pływackie lub na przykład nurkowe. Asortyment można także rozszerzyć o specjalistyczne książki czy żeglarskie upominki. Korzystnie, jeśli właściciel i pracownicy sami także podzielają tę pasję. Kolejnym plusem sklepu internetowego, jest proces towarowania. Osprzęt żeglarski i niektóre akcesoria są bardzo drogie, a dzięki sklepowi wysyłkowemu nie musimy mieć wszystkich tych sprzętów „na stanie”. Internetowy sklep żeglarski doskonale sprawdza się także jako uzupełnienie sklepu stacjonarnego. Zwłaszcza początkujący żeglarze chętnie wybierają sklepy stacjonarne, ponieważ potrzebują fachowej porady.

Kiedy przyszykować się na zyski?

Korzyści płynące z handlu żeglarskim asortymentem nie są takie same przez cały rok. Musimy mieć tutaj świadomość, że w przypadku tego typu produktów obowiązuje sezonowość. Oznacza to, że najwięcej zarabiać będziemy od początku kwietnia do końca września. W tych miesiącach musimy zarobić na tyle dużo, aby pokryć wszelkie koszty funkcjonowania sklepu. Musimy także odpowiednio przygotować się do sezonu. Przede wszystkim chodzi tutaj o zadbanie, żeby przez cały sezon na stanie magazynowym była odpowiednia ilość danego towaru. Jeśli w środku szczytu sezonu zabraknie nam jakiegoś produktu, to konsekwencje tego stanu rzeczy mogą być bardzo poważne, jeśli chodzi o nasze finanse. Po pierwsze utracimy wszelkie zyski, jakie wiążą się ze sprzedażą danego produktu. To jednak nie koniec naszych kłopotów. Klienci w tego typu sklepach bardzo często starają się dokonać całości zakupów. Kiedy nie znajdują choćby jednego produktu, który jest im niezbędny, to mogą zrezygnować z całości zakupów, co oznacza, że utracimy także możliwości zarobku z innych potencjalnych sprzedaży. Dodatkowo istnieje bardzo duże ryzyko, że klient poszuka innego sklepu i jeśli tam znajdzie niezbędne mu przedmioty, to najpewniej już z jego usług nie zrezygnuje. Taki klient jest właściwie nie od odzyskania, o ile właściciel tamtego sklepu nie popełni rażących błędów w sztuce sprzedaży lub po prostu nie zlikwiduje sklepu. Musimy też brać pod uwagę, że żeglarze są bardzo wymagającymi klientami, którzy nader wszystko cenią sobie jakość kupowanych produktów.

Jak założyć i prowadzić żeglarski sklep internetowy?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *