Jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży?

Czy media społecznościowe to narzędzie służące jedynie do komunikacji? A może da się je wykorzystać do rozwinięcia własnego biznesu? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższej publikacji.

Jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży?

Z serwisów społecznościowych każdego dnia korzysta grubo ponad dwa miliardy ludzi na całym świecie. Praktycznie każdy z nas lub też waszych znajomych nie wyobraża sobie dnia bez wizyty na Facebooku, Instagramie czy też Twitterze. Media społecznościowe na dobre weszły do naszego codziennego życia i nic dziwnego, że również przedsiębiorcy dostrzegają tkwiący w tym medium potencjał. Media społecznościowe mogą bowiem znacząco pomóc w podniesieniu sprzedaży i powiększeniu zysków. W poniższej publikacji postaramy się zatem podpowiedzieć wam, w jaki sposób można taki cel osiągnąć.

Pierwszym krokiem do skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych w sprzedaży jest dokładne określenie kim tak naprawdę są odbiorcy danej firmy. Mimo że wielu przedsiębiorcom może się to wydawać trywialne to jednak jest to niezwykle istotne. Trzeba bowiem dobrze wiedzieć do kogo i w jaki sposób kierować przekaz marketingowy.

Często już na tym etapie dochodzi jednak do błędnego czy też mało precyzyjnego określenia grupy docelowej, czy też braku konsekwencji w stosowaniu obranego przekazu do odbiorców. Problemy tego typu najczęściej pojawiają się w przypadku mniejszych firm, które w określaniu grupy docelowej bazują raczej na intuicji niż realnych danych.

Intuicja nie zastąpi analitycznych narzędzi takich jak Google Analytics

Oczywiście intuicja jest ważna, ale najlepiej, aby została poparta dokładnymi danymi. Google Analytics czy też narzędzia udostępnione przez takie platformy jak Facebook lub Instagram będą na pewno dużo bardziej precyzyjne niż czysta intuicja.

Zatem kluczowymi informacjami na temat grupy docelowej powinno być kim tak właściwie są, ile mają lat, jakiej są płci, gdzie mieszkają, co robią i czym się interesują potencjalni klienci. Znając odpowiedzi na te pytania będziecie w stanie przygotować odpowiednie treści reklamowe.

Wysokiej jakości content zawsze ma największe znaczenie

Wysokiej jakości, dostosowany content to drugi z istotnych elementów, o którym trzeba pamiętać. Publikowane materiały marketingowe powinny być nie tylko profesjonalnie przygotowane, ale również atrakcyjne dla określonej grupy docelowej. Muszą starać się rozwiązywać jeden z problemów klientów lub też próbować w jakiś sposób ich rozbawić. Liczy się tutaj przykucie uwagi klienta. Język marketingowych wpisów również powinien być dostosowany do odbiorców. Innego języka należy użyć, jeżeli chcemy przekonać do siebie młodzież a zupełnie innego, jeżeli przekaz ma trafić do ludzi dorosłych lub starszych.

Dobry content to jeszcze nie wszystko. Trzeba go również poprzeć przemyślaną strategią działań. Oczywiście można podejść do tego zagadnienia na zasadzie wrzucenia od czasu do czasu jakiegoś wpisu na portale społecznościowe, ale takie podejście najprawdopodobniej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Jeżeli rzeczywiście zależy wam na zwiększeniu sprzedaży to opracowanie strategii działania będzie konieczne. Musicie zatem ustalić podstawowe procedury związane z tworzeniem treści do publikacji, harmonogram ich udostępniania, jak i kolejne etapy działania. Kluczowe będzie również wytyczenie standardów obejmujących wszystkie działania tak aby nadać im spójnego charakteru.

Stworzenie oddanej społeczności kluczem do odniesienia sukcesu

Wspomniane wcześniej aspekty pomogą wam osiągnąć to, co jest esencją sukcesu w mediach społecznościowych, czyli stworzeniu spójnej i oddanej społeczności. W końcu sama nazwa wskazuje, że media tego rodzaju mają służyć budowaniu społeczności. Zdobycie osób, które regularnie będą odwiedzać wasze profile społecznościowe i aktywnie odpowiadać na publikowane treści to wyjątkowy skarb. To właśnie dzięki nim możliwe będzie skuteczne wypromowanie waszej firmy. Z czasem osoby takie staną się ambasadorami danej firmy i nawet nieświadomie będą polecać oferowane przez was usługi lub produkty. Stworzenie oddanej społeczności wokół konkretnej marki to jednak proces długofalowy i może zająć nawet kilka lat. Wchodzenie w interakcje z użytkownikami serwisów społecznościowych na pewno pozwoli przyśpieszyć cały ten proces. Mimo dużego wysiłku, jaki wymaga budowanie społeczności warto podjąć się takowego zadania, ponieważ na pewno zaprocentuje ono w przyszłości.

Media społecznościowe mogą również pomóc w zwiększeniu sprzedaży dzięki zaimplementowanym w nie narzędziom do promocji. Facebook czy Instagram dają bowiem możliwość rozszerzenia zasięgów za pomocą płatnych kampanii reklamowych. Komunikowanie w ten sposób oferowanych w sklepie internetowym promocji czy rabatów to doskonały sposób, aby dotrzeć do znaczącej liczby nowych klientów i cieszyć się z rosnących zysków.

To oczywiście tylko niektóre z przykładów tego, w jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że przytoczone metody przyczyniły się do uświadomienia was jak duży potencjał marketingowy i sprzedażowy drzemie w mediach społecznościowych, oraz że sama obsługa social media wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania, aby przenieść wymierne rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *