Jak reklamować się w Google?

Świadomość odnośnie obecności w Internecie staje się coraz większa. Większość firm, którym zależy na tym, żeby zaistnieć w sieci zaczyna zastanawiać się nad zainwestowaniem w reklamę w Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Jak więc warto promować swoje usługi w Internecie?

Reklama Google, czyli co?

Jedyną możliwością promowania się w Google jest zainwestowanie w Google Ads. Jak taka reklama wygląda wie chyba każdy, kto korzysta z Internetu. Mówiąc ogólnie, są to wyniki wyświetlane nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce. Są to reklamy testowe oznaczane mianem „reklama”. Kampanie Google Ads są płatne w formie „cost per click”, a więc płaci się za nie dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie na daną reklamę i za jej sprawą przejdzie na stronę firmy.

Reklama w Google Ads – od czego zacząć?

Wiele jest firm, które zajmują się kampaniami Google Ads, dzięki temu nie trzeba na bieżąco ich kontrolować i zdobywać wiedzy, jak prawidłowo poprowadzić swoje działania. Reklama w Google może być wykonana przy wsparciu bizzit.eu – specjalistów z zakresu marketingu internetowego. Chcąc zająć się tym samodzielnie należy zacząć od podstaw, a więc od założenia konta i wypełnienia formularzy. Trzeba ustalić szczegóły projektu, ustawić lokalizację, język, stawkę, czy budżet. W Google Ads istnieje też możliwość ustalenia dokładnego harmonogramu wyświetlanych reklam. Planując kampanie należy zwrócić szczególną uwagę na frazy, na jakie dane reklamy mają się wyświetlać. Istotne są tytuły, treść reklamy, ale i wyświetlany adres. Konieczne jest także ustawienie maksymalnej kwoty, jaką firma jest w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę.

Korzyści wynikające z reklamy w Google

Reklamowanie się w Google, mowa tu o Ads, niesie ze sobą wiele korzyści, stąd coraz większe zainteresowanie taką formą promowania usług. Wśród największych zalet Google Ads wymienia się to, że reklamy wyświetlają się osobom, które faktycznie są zainteresowane zakupem konkretnego produktu czy skorzystaniem z określonych usług. Reklamy trafiają do konkretnych odbiorców, ustalany jest ich wiek, grupa docelowa, lokalizacja itp., stąd tak duże dopasowanie i realny wpływ na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Google Ads ma za zadanie przyciągnąć klientów, a skorzystać z tego mogą zarówno niewielkie firmy działające lokalnie, jak i większe przedsiębiorstwa. Promować można właściwie każdy biznes. Na plus jest także możliwość modyfikacji ustawień, jeśli np. dane frazy nie przynoszą rezultatów.

Ile kosztuje Google Ads?

Jak już zostało wspomniane, kampanie Google Ads są płatne w formie CPC, a więc dopiero wtedy, gdy ktoś na nie kliknie i przejdzie na stronę klienta. Firmy same ustalają jaki ma być budżet przeznaczony na kampanię i same decydują o stawce za kliknięcie. W dodatku mają możliwość stałej kontroli wydatków. Nie ma więc jednej ceny, jaką ponosi się za Google Ads. Każdy sam decyduje ile przeznaczy na taką formę reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *