Dlaczego pozycjonowanie i social media powinny iść w parze?

Współczesny biznes nie może istnieć bez promocji w wirtualnym świecie. Wie o tym każda agencja social media, zajmująca się promowaniem marek. Skrojona na miarę, dobrze wypozycjonowana witryna internetowa to gwarancja sukcesu. Jednak nie warto poprzestać tylko na tych działaniach. Prawdziwą potęgą w nowoczesnym marketingu są social media.

Nowy gracz w sieci

Wiele firm, korzystających z usług agencji social media w zakresie SEO wychodzi z założenia, że wysokie wyniki w wyszukiwarce to klucz do sukcesu. Poprzestają na działaniach, które dają rozpoznawalność w sieci bez próby dotarcia do innej grupy potencjalnych klientów. Tymczasem już ponad 2 miliardy osób jest aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. To potęga, na którą warto zwrócić uwagę. Zwłaszcza, jeśli zależy nam na sprecyzowanej grupie docelowej. Jeszcze kilka lat temu social media były ignorowane przez wielu biznesmenów. Mało który z nich zainwestował w profil swojej firmy uznając, że popularne kanały nie są atrakcyjne do pozyskiwania nowych klientów. Co ciekawe, takie opinie wyrażały nawet osoby, które w mediach społecznościowych miały swoje konta prywatne.

Generowanie ruchu w sieci

Od dość dawna toczą się dyskusje na temat tego, czy popularne wyszukiwarki internetowe uwzględniają linki z mediów społecznościowych. Na to pytanie odpowiedź znają tylko pracownicy Google. Algorytm wyszukiwarek jest zmienny, o czym doskonale wie każda agencja social media. Z tego powodu jej pracownicy nieustannie śledzą ruchy internautów w sieci, próbując dostosować swoje strategie działania do panujących trendów. Nie ma większego ruchu jak w mediach społecznościowych. Rośnie liczba reakcji, jakie mogą wykonać internauci. Ich lajki, dzielenie się linkiem, tagowanie konkretnych produktów lub marek to bezcenny marketing, który na dodatek nic nie kosztuje. Badania dowodzą, że kampania promocyjna, która obejmuje media społecznościowe, może przynieść najbardziej spektakularny sukces. To ona generuje największy ruch również w obrębie strony internetowej konkretnej firmy.

Przemyślana strategia

Działania w obrębie social media to coraz bardziej wyspecjalizowana dziedzina w każdej agencji social media. Firmowe profile w mediach społecznościowych nie mogą być jedynie miejscem do wrzucania haseł reklamowych. Link musi być częścią większej treści, rozwinięcia tematu, zaproszeniem do dyskusji, czyli interakcji, które są kluczowe. Z tego powodu profile firm muszą być publiczne, ponieważ roboty Google poruszają się po serwisie podobnie, jak niezalogowany użytkownik. Blokowanie dostępu do różnych treści jest więc marketingowym strzałem w kolano. Profil powinien mieć swojego administratora. To osoba, która nie tylko publikuje treści, ale także odpowiada na pytania i szuka rozwiązań dla zainteresowanych produktem lub usługą.

Każdego dnia, w każdej godzinie i minucie miliony internautów lajkuje, szeruje, komentuje informacje, jakie znajdują się w social mediach. Jeśli nawet boty Google indeksują te treści, tym bardziej powinno się inwestować w promocję w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *