Chcesz mieć wpływ na media? Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia dla Ciebie!

Telewizja przytłacza nadmiarem reklam i różnymi wersjami informacji na ten sam temat? W radiu słychać wywiady, którym brakuje humoru i dociekliwości? Gazety serwują artykuły sponsorowane lub zbyt mało informacji z życia regionu i kraju? Jest szansa, by to zmienić! Zapisując się na dziennikarstwo i komunikację społeczną można w realny sposób wpłynąć na wybrane przez siebie media.

Wybierz temat i porusz odbiorców

Słowo pisane, dźwięk czy film – wszystkie te formy są w stanie przekazać wiele informacji i wprawić w odpowiedni nastrój. Sęk w tym, aby przykuć uwagę czytelników, telewidzów czy słuchaczy już od pierwszej linijki albo sekundy. W natłoku docierających ze wszystkich stron bodźców ludzie przestali zwracać uwagę na wiele z nich. Oczekują, że media przestawią im coś szybko i w oryginalnej, atrakcyjnej formie. I przede wszystkim krótkiej. Jest to wyzwanie dla dziennikarzy i osób pracujących w agencjach reklamowych i internetowych.

Aby mieć szansę na wybicie się w środowisku dziennikarskim i zdobyć uwagę publiczności, warto najpierw poznać tajniki tego zawodu. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna umożliwi naukę pod okiem najlepszych profesorów i wciąż czynnych zawodowo wykładowców. Uczestniczenie w wykładach takich jak sztuka pisania, komunikacja perswazyjna i negocjacje, public relations czy socjologia pozwolą zrozumieć zasady i dobre praktyki przekazywania informacji. Oczywiście to tylko kilka z wielu obowiązkowych przedmiotów na tym kierunku. Wiedza teoretyczna jest niezbędna, by nie tylko tworzyć bezbłędne materiały np. w tematyce historycznej, politycznej czy biznesowej, ale także etycznej. Dziennikarz, bez względu na media, powinien zawsze dążyć do prawdy, być bezstronny i uczciwy oraz nie naruszać prywatności innych.

Sprawdź się w praktyce

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna należą do tych studiów, które kładą nacisk na zajęcia praktyczne. Warsztaty przewidziane w planie zajęć mają pomóc studentom obeznać się z działaniem kamer, programów do obróbki graficznej i audio czy fotografią. Z pewnością zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią łatwiejsze staranie się o posadę, bądź zdobycie stażu w wymarzonej agencji prasowej, telewizji czy radiostacji. Również współpraca różnych uniwersytetów i uczelni z konkretnymi agencjami pozwala studentom dostać się na obowiązkowe praktyki do sprawdzonych placówek.

Realizuj własne tematy

Choć chęć wpływu na informacje udostępniane w mediach nie jest prosta w realizacji, to pamiętajmy, że przełożeni zazwyczaj bardzo cieszą się z oryginalnych pomysłów na kolejne tematy. Wychodzenie z inicjatywą, kreatywne wykonanie i terminowość to cechy bardzo doceniane w branży związanej z mediami. Warto też wspomnieć o konkursach krajowych i międzynarodowych, w których zdolni dziennikarze biorą udział. Po ukończeniu dziennikarstwa i komunikacji społecznej i z pozyskaną na nich wiedzą można bez cienia wątpliwości próbować swoich sił w zawodzie. Być może pomysłowość, rzetelność oraz odwaga przełożą się w szybkim czasie na znane nazwisko i ceniony w przyszłości dorobek dziennikarski.

Chcesz mieć wpływ na media? Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia dla Ciebie!
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *