Audyt strony internetowej to więcej klientów

Dobra strona internetowa odgrywa ważną rolę w nowoczesnym biznesie. O jakości witryny świadczy między innymi ilość odwiedzających ją internautów. Aby sprawdzić, czy strona ma szansę stać się pozytywną wizytówka przedsiębiorstwa, warto przeprowadzić jej audyt.

Audyt strony internetowej oznacza szczegółowa analizę witryny, której celem jest odnalezienie wszystkich zawartych w niej błędów zarówno tych technicznych jak i tych z wiązanych z architekturą informacji. Przeprowadzone podczas audytu prace dostarczają wiedzy na temat użyteczności strony dla internautów, jak również atrakcyjności z punktu widzenia odwiedzających ją robotów wyszukiwarek internetowych. Prawidłowy wykonany audyt składa się z następujących elementów:

  • Analizy funkcjonalności, która polega na sprawdzeniu, czy internauta może łatwo wyszukać najważniejsze informacje i znaleźć to, czym jest w danej chwili zainteresowany. Strona sprawdzana jest zarówno pod kątem użyteczności na zwykłych komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
  • Analiza szaty graficznej, której celem jest sprawdzenie przejrzystości układu strony, kolorystki oraz rozmieszczenia logotypów.
  • Analizy użyteczności strony, która sprawdza design pod kątem UX.
  • Audytu SEO, który sprawdza obecności firmy w wyzyskiwaczkach takich jak Google.
  • Analizy technicznej, umożliwiającej ocenę zgodności strony z obowiązującymi standardami stron internetowych.
  • Analizy merytorycznej, która oznacza weryfikację strony pod kątem konkurencyjności w wyszukiwarkach internetowych.

Informacje uzyskane dzięki audytowi pozwalają zaplanować działania, które wyeliminują błędy zawarte w witrynie, a w rezultacie umożliwią uzyskanie przewagi na stronami należącymi do konkurencji. Audyt wskazuje, jakie rozwiązania należy zastosować, żeby zwiększyć ilość odwiedzin na stronie oraz poprawić jej użyteczność. Analiza merytoryczna dostarcza natomiast wiedzy o tym, czy witryna została dobrze przygotowana do przeprowadzania działań związanych z pozycjonowaniem.

Audyt można przeprowadzić zarówno w przypadku nowej strony, jak i już istniejących witryn. Warto zdecydować się na niego przede wszystkim wówczas, gdy strona nie spełnia dobrze swoich zadań, a ruch na niej utrzymuje się na niższym poziomie niż ten, którego się oczekiwało.

Audyt SEO to niezależna ocena strony internetowej wykonywana przez firmę zewnętrzną. Pozwala on na ustalenie mocnych i słabych punktów strony pod katem wymagań algorytmów wyszukiwarek. Efektem audytu jest dokument, który nie tylko wskazuje plusy i minusy strony, ale także podpowiada najlepsze rozwiązania. Audyt jest podstawą do właściwego indeksowania i optymalizacji strony. Daje możliwość wyeliminowania jej błędów, sprawdzenie atrakcyjności tekstów, stopnia linkowania, czasu ładowania strony, przystosowania do wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych itp.

Audyt powinien zwierać:

  • opis wpływu błędów w kodzie strony na jej wyświetlanie na wielu przeglądarkach i urządzeniach, a także na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google (dowiesz się, czy błędy są poważne i czym skutkują),
  • analizę poprawności dostosowania witryny do urządzeń przenośnych (telefony, tablety),
  • spersonalizowane zalecenia marketingowe i techniczne wraz z objaśnieniami (np. newsletter, autoresponder, rozkład elementów strony i inne),
    wskazanie istotnych, a pominiętych elementów witryny wraz z objaśnieniami (działy i ich treści, system statystyk Google Analytics),
  • analizę czasu ładowania strony wraz ze wskazaniem elementów spowalniających i rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny,
    określenie wpływu zmian wprowadzanych w wyszukiwarce Google na ruch na witrynie,
  • wyniki sprawdzania oryginalności treści na testowanych podstronach (ma to duży wpływ na pozycjonowanie),
  • omówienie wyników z naszego narzędzia do analizy stron (w tym badanie tytułów, opisów, nagłówków, grafik i innych elementów),
  • wskazanie ewentualnych innych problemów ze stroną i zaleceń,
  • określenie priorytetów i wyceny: napraw, modyfikacji i zaleceń (przeprowadzenie audytu nie obejmuje wykonywania wdrożeń, napraw i modyfikacji – po ich określeniu w raporcie z audytu można je realizować w ramach osobnych ustaleń i wycen),

Więcej informacji o audytach znajdziesz tutaj:

https://octamedia.pl/pozycjonowanie/audyt-seo/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *