Agencja brandingowa i jej rola w kreowaniu spójnego wizerunku marki

Posiadanie pozytywnego i spójnego we wszystkich aspektach wizerunku jest najwyższą wartością, jaką jest w stanie zdobyć marka. Jest to swoisty klucz do sukcesu oraz podstawa działania każdej świadomej firmy. Jego kreowanie jest jednak trudnym i wymagającym zadaniem, które w większości przypadków warto powierzyć specjalistom. Kreowanie wizerunku jest jednym z podstawowych działań prowadzonych przez agencje brandingowe.

Czym jest agencja brandingowa i w czym się specjalizuje?

Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku usług reklamowych. Jest to profesjonalna firma zajmująca się budowaniem od podstaw wizerunku marek swoich klientów, ich produktów oraz usług. Działania agencji brandingowej skupiają się głównie na trzech filarach – brandingu, namingu i opracowywaniu strategii marketingowych. Do klientów, którzy chcą przekształcić i lepiej dostosować wizerunek swojej firmy do aktualnej sytuacji skierowane są z kolei usługi z zakresu rebrandingu.

Działalność prowadzona przez agencję brandingowa jest w pewnym sensie zbliżona do tego, co oferują agencje reklamowe. Tym, co je od siebie odróżnia jest natomiast skupianie się agencji brandingowej nie tyle na samych działaniach promocyjnych i marketingowych, lecz wizerunku firmy, który jest podstawą funkcjonowania każdego współczesnego biznesu. Pod pojęciem wizerunku kryje się sposób, w jaki konkretna marka jest odbierana przez wszystkie osoby mające z nią styczność – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Składają się na niego zarówno elementy wizualne, jak i wszelkiego rodzaju wyobrażenia, odczucia oraz oczekiwania względem marki.

Rola identyfikacji wizualnej w budowaniu wizerunku marki

Pierwszą rzeczą, o której myślimy w kontekście budowania wizerunku marki, są zazwyczaj elementy graficzne, które wspólnie składają się na identyfikację wizualną marki. Bez nich trudno nawet marzyć o nadaniu marce rozpoznawalności oraz spójnego, kompletnego wizerunku. Identyfikacja wizualna jest elementem kreowania wizerunku marki, w którym specjalizuje się agencja brandingowa BRANDGLOW. Logo, hasło reklamowe, opakowania produktów, stylistyka materiałów promocyjnych, a nawet wystrój firmowych wnętrz i stroje pracowników – to wszystko powinno tworzyć jedną, spójną oraz atrakcyjną wizualnie całość, która pozwoli marce lepiej zapaść w pamięć odbiorców oraz wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli dodamy do tego fakt, że klienci kupują wzrokiem, zrozumiemy, że bez spójnej identyfikacji wizualnej nie da się zbudować silnej oraz interesującej marki.

Agencja brandingowa BRANDGLOW oferuje swoim klientom szeroki zakres wsparcia w procesie budowania wizerunku ich marek. Jej działalność rozpoczyna dogłębna analiza marki, która jest podstawą dla dalszej pracy i swoistym wstępem do opracowania skutecznej strategii marketingowej wyznaczającej właściwy kierunek rozwoju firmy. Strategia pozwala z kolei na ustalenie celów, do których osiągnięcia dąży firma, przeanalizowania jej mocnych i słabych stron, weryfikację działań konkurencji oraz opracowanie planu marketingowego, który zaprowadzi firmę we właściwym kierunku. Profesjonalna identyfikacja wizualna, którą oferuje agencja brandingowa BRANDGLOW dostarcza z kolei narzędzi, za pomocą których odbiorcy przekonają się, że oferta danej firmy zaspakaja ich wszystkie potrzeby.

Agencja brandingowa i jej rola w kreowaniu spójnego wizerunku marki
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *